Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 2 W NOWYM DWORZE MAZOWIECKIM
dla dzieci 3 – 4 letnich
GODZINY/ |
ZAJĘCIE DNIA/ CELE
|
|
6:00 – 8:30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka).
Zabawy z zestawu zabaw ruchowych. |
F – ćwiczy samodzielność, koordynację wzrokowo-ruchową, precyzję ruchów, E – buduje poczucie wartości, rozwija odporność na stres, P –rozwija zainteresowania, |
|
8:30 – 9:00 Przygotowanie do śniadania, min. czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. 9.00- 9.30 Śniadanie. |
E –podejmuje decyzje związane ze swoim ciałem i jego potrzebami, poznaje siebie i swoje granice, P – ćwiczy pamięć i logiczne myślenie, F – rozwija sprawność i koordynację wzrokowo-ruchową, uważność i precyzję ruchów, rozwój właściwości sensorycznych, S –rozwija poczucie przynależności do grupy, czuje się szanowany, rozwija odpowiedzialność za siebie |
|
9.30 – 10.45 Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć ( z możliwością wydłużenia): 3 – latki – 10-15 min. 4 – latki – 15-20 min. |
P – zwiększa wiedzę i umiejętności zależnie od tematu zajęć, E – ma możliwość słuchania i bycia słuchanym, kiedy mówi o ważnych dla siebie sprawach S – cierpliwość bycia uważnym na to, co mówi inna osoba, czekanie na swoją kolej, F – rozwija umiejętności manualne, precyzję ruchów, |
|
10.45 – 11.00 Zabawy ruchowe ( w tym relaksacyjne). Zabawy dowolne: m.in. tematyczne, konstrukcyjne, badawcze. |
S – wdraża się w zajęcia wspólne, dostosowuje swój rytm do życia grupy, P – zwiększa wiedzę i umiejętności zależnie od tematu zajęć F –zwiększa świadomość własnego ciała, rozwija sprawność i siłę fizyczną oraz umiejętności ruchowe, |
|
10:10 – 11:45 Samodzielne ubieranie/ rozbieranie się w szatni. Wyjście na zewnątrz: min. zabawy ruchowe, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe, spacery. |
F – ćwiczy samodzielność, koordynację wzrokowo-ruchową, precyzję ruchów , P – poznaje bezpośrednio świat przyrody, kształtuje ciekawość, S – doświadcza grupowych zabaw, umiejętności dogadywania się, tworzenia i respektowania reguł społecznych, E – doświadcza poczucia wolności, zachwytu naturą, rozwija wrażliwość na piękno, |
|
11.00 – 11.30 Przygotowanie do obiadu, m.in. czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. 12.00 - 12.30 Obiad. |
E – rozwija umiejętności radzenia sobie z odpowiedzialnością za siebie, i zdolność pamiętania o swoich potrzebach, P – ćwiczy pamięć i logiczne myślenie, F – kształtuje świadomość swoich stanów fizycznych, rozwija umiejętność rozluźnienia i wyciszenia, S – ćwiczy odpowiedzialność, dyscyplinę, zadbanie o estetykę jedzenia, |
|
12.30 – 14.00 Odpoczynek dzieci – leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek nagranych, czytanych przez nauczyciela. Zabawy dowolne. |
S – dostosowanie się do reguł, kształtowanie wiedzy o tam, jak inni widzą i rozumieją świat, E – uczy się rozpoznawać, nazywać i szanować emocje innych, P – zwiększanie umiejętności posługiwania się prawidłową polszczyzną, |
|
Zabawy z zestawu zabaw ruchowych. Przygotowanie do podwieczorku, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów. 14.00 – 14.30 Podwieczorek |
E – rozwija umiejętności radzenia sobie z odpowiedzialnością za siebie, i zdolność pamiętania o swoich potrzebach, P – ćwiczy pamięć i logiczne myślenie, F – kształtuje koordynację wzrokowo-ruchową, uważność i precyzję ruchów, S – ćwiczy odpowiedzialność, dyscyplinę, zadbanie o estetykę jedzenia, |
|
14:30 – 17:00 Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Słuchanie opowiadań/ bajek czytanych przez nauczyciela. Zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne itp. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ ogród przedszkolny).
|
F – rozwija koordynacja wzrokowo-ruchowa, E –angażuje się emocjonalnie, uczy się rozpoznawać własne emocje i je wyrażać, P –rozwija umiejętność reprezentowania swoich myśli i emocji w różnorodny sposób, S – przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
|
|
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 2 W NOWYM DWORZE MAZOWIECKIM
dla dzieci 5- letnich
dla dzieci 6-letnich
GODZINY/ CZYNNOŚCI STAŁE |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ROZWÓJ: F– FIZYCZNY , E – EMOCJONALNY, |
6:00 – 8:30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy wg indywidualnych potrzeb dziecka. *Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno – pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno – pedagogicznej. Zabawy z zestawu zabaw ruchowych. |
F – ćwiczy samodzielność, koordynację wzrokowo-ruchową, precyzję ruchów E – buduje poczucie wartości, rozwija odporność na stres S – nawiązuje kontakty z nauczycielem i innymi dziećmi, rozwija umiejętność współpracy, uświadamia sobie konsekwencje swoich decyzji, P -rozwija zainteresowania |
8:30 – 9:00 Przygotowanie do śniadania, min. czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. 9.00 – 9.30 Śniadanie. |
E – podejmuje decyzje związane ze swoim ciałem i jego potrzebami, poznaje siebie i swoje granice, P – ćwiczy pamięć i logiczne myślenie, orientacja w przestrzeni F – rozwija sprawność i koordynację ruchową, S –rozwija poczucie przynależności do grupy, - czuje się szanowane, rozwija odpowiedzialność za siebie.
|
9:30 – 10.00 Zajęcia edukacyjne 1 z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć ( z możliwością wydłużenia): 5-latki – 20-30 minut 6 – latki -20 - 30 minut
10.00 – 10.45 Zabawy ruchowe(w tym relaksacyjne).
Zajęcia edukacyjne 2 z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. |
P- zwiększa wiedzę i umiejętności zależnie od tematu zajęć E – ma możliwość słuchania i bycia słuchanym, kiedy mówi o ważnych dla siebie sprawach, S – cierpliwość bycia uważnym na to, co mówi inna osoba, czekanie na swoją kolej, F – rozwija umiejętności manualne, precyzję ruchów , S – wdraża się w zajęcia wspólne, dostosowuje swój rytm do życia grupy, F –zwiększa świadomość własnego ciała, rozwija sprawność i siłę fizyczną oraz umiejętności ruchowe, P – zwiększa wiedzę i umiejętności zależnie od tematu zajęć, |
10:45 – 11.30 Samodzielne ubieranie/ rozbieranie się w szatni. Wyjście na zewnątrz: min. zabawy ruchowe, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe, spacery. |
F – ćwiczy samodzielność, koordynację wzrokowo-ruchową, precyzję ruchów, P –poznaje bezpośrednio świat przyrody, kształtuje ciekawość, S – doświadcza grupowych zabaw, umiejętności dogadywania się, tworzenia i respektowania reguł społecznych, E – doświadcza poczucia wolności, zachwytu naturą, rozwija wrażliwość na piękno, |
11:30 – 12.00 Przygotowanie do obiadu, m.in. czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. 12.00 – 12.30 Obiad. |
E – rozwija umiejętności radzenia sobie z odpowiedzialnością za siebie, i zdolność pamiętania o swoich potrzebach, P – ćwiczy pamięć i logiczne myślenie, F – kształtuje świadomość swoich stanów fizycznych, rozwija umiejętność rozluźnienia i wyciszenia, S – ćwiczy odpowiedzialność, dyscyplinę, zadbanie o estetykę jedzenia |
12:30 – 14:00 Słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek nagranych, czytanych przez nauczyciela. Zabawy dowolne. |
S – dostosowanie się do reguł, kształtowanie wiedzy o tam, jak inni widzą i rozumieją świat, E – uczy się rozpoznawać, nazywać i szanować emocje innych, P– zwiększanie umiejętności posługiwania się prawidłową polszczyzną,
|
Zabawy z zestawu zabaw ruchowych. Przygotowanie do podwieczorku, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów. 14.00 – 14.30 Podwieczorek |
E – rozwija umiejętności radzenia sobie z odpowiedzialnością za siebie, i zdolność pamiętania o swoich potrzebach, P – ćwiczy pamięć i logiczne myślenie, F – kształtuje koordynację wzrokowo-ruchową, uważność i precyzję ruchów, S – ćwiczy odpowiedzialność, dyscyplinę, zadbanie o estetykę jedzenia |
14:30 – 17:00 Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy wg indywidualnych potrzeb dziecka; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Słuchanie opowiadań/ bajek czytanych przez nauczyciela. Zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne itp. |
F – rozwija koordynacja wzrokowo-ruchowa, siła i sprawność, E –angażuje się emocjonalnie, uczy się rozpoznawać własne emocje i je wyrażać, szanuje emocje innych, P –rozwija umiejętność reprezentowania swoich myśli i emocji w różnorodny sposób S – przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
|